loading...
پورتال اطلاع رسانی جنوبشرق استان کرمان
شهر من تو را در خور نام بلندت خواهیم ساخت

کد اسلایدرکد اسلایدشو
تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
براي اطلاع از آپدیت شدن پایگاه در خبرنامه نخلستان نیوز عضو شويد
درخواست خود را به همراه مشخصات خود بصورت پیام خصوصی یا ایمیل ارسال کنید
nakhl_news@yahoo.com
شهروند بازدید : 369 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
... اکنون تا عید نوروز جهت جابه جایی بازدیدکنندگان و گردشگران در نقاط مختلف استان از جمله بم، فهرج، ریگان، جیرفت و مناطقی که در شرق و جنوب استان وجود دارد؛ آمادگی دارند. بر این ... : در حال حاضر جشنوراه گل محمدی لاله زار بردسیر، کلوت های شهداد، ارگ راین، خرمای بم و گردو در تقویم گردشگری استان کرمان گنجانده شده است که با برپایی جشنواره گردشگری ماهان ...

کویر منتظر شماست ...

کرمان بهشت گردشگری زمستانه

از جمله تحولاتی که در دهه‌های اخیر در صنعت گردشگری به وجود آمده، تنوع فصلی آن است آنچه به گردشگری زمستانه رونق می‌بخشد، شرایط و عوامل مناسبی است که به طور نسبی با یکدیگر در رابطه هستند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، استان کرمان با زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعت خود این توانایی و پتانسیل را دارد که در فصل زمستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد و مطمئنا توجه به این مهم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری تاثیرگذار باشد.

 

محمدمهدی افضلی، مدیر روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کویر اظهار کرد: تنوع کرمان در گردشگری طبیعی را در هیچ جای کشور نمی‌توان یافت مهمتر اینکه این زیبایی‌های شگفت‌انگیز در تابستان و زمستان آماده پذیرایی از گردشگران است.

 

افضلی گفت: در فصل زمستان، بیش از 50 هزار کیلومترمربع از مناطق جنوبی استان، تحت تاثیر شرایط آب و هوای گرم و معتدل و در بر گیرنده دشت‌ها و دامنه‌های وسیع و پوشش گیاهی قابل توجه است.

 

وی بیابان لوت و کلوت‌های شهداد، آبشار دلفارد، تپه‌های شنی ریگان، طبیعت بکر و باغات جیرفت را تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌همتای استان کرمان برای گردشگری زمستانه برشمرد و ادامه داد : در فصل زمستان اگر چه بیشتر مناطق کشور و حتی استان تحت برودت و خشکی و سردی هوا هستند اما مناطق جنوبی کرمان در یکی از بهترین شرایط آب و هوایی قرار می گیرد.

 

افضلی با اشاره به چهار فصل بودن استان کرمان از نظر آب و هوایی گفت: مناطق جنوبی استان با آب و هوای گرم و مرطوب، شرق استان حالت کویری و غرب پوشیده از برف است که رنگین کمانی از رنگها و تنوع آب و هوایی را ایجاد می‌کند.

 

مدیر روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: با وجود خزان و زمستان، طبیعت در این محدوده‌ها سرسبز و بهاری است بطوری‌که با باغات مرکبات جنوب از بهمن ماه شروع به جوانه زدن می‌کنند.

 

وی گفت: جالب است بدانید برای برف‌های زمستانه کرمان نیز که به عنوان جاذبه‌ای منحصر به فرد در استان است برنامه‌ریزی شده، به دلیل وجود قله‌های بیش از چهار هزار متر و انبوهی از قله‌های بیش از سه هزار متر در جای جای استان، شاهد برف‌های زمستانی خواهیم بود در رشته کوههای لاله زار، جوپار و هزار در استان هم اگر بارش‌های خوبی در زمستان داشته باشند، برنامه‌های صعود را خواهیم داشت، ما پیست‌های اسکی موقت را هم در تونل‌های شهداد و سیرچ داریم که در کنار تجربه بسیار جذاب بیابان لوت، در فاصله نزدیک 40 کیلومتری با نیم ساعت رانندگی معمولی می‌تواند تجربه خاطره‌انگیزی برای گردشگران فراهم کند و شیب‌های تند شنی و ماسه‌ای در بیابان در کنار اسکی روی یخ و برف شرایط متضاد و منحصر به فردی را در این منطقه ایجاد می‌کند.

 

وی به کویر شهداد نیز اشاره و اظهار کرد: کلوت به رمز و راز نشسته کویر لوت، در زمستان خاطرات کهن ایام را در ذهن شیفته خود مرور می‌کند. این منظره جاودانه در آن سوی شهر قدیمی شهداد کرمان در بطن جذاب خود جلوه پرفروغی از میراث بسیار قدیمی منابع طبیعی را به نمایش می‌گذارد. بیابان‌های به شوره نشسته کویر لوت در فصل زمستان که ایام خوش کویر نوردی را به جلوه واداشته است، کویر و بیابان‌های شهداد از جاذبه‌های منحصر به‌فرد ایران و کشور است و در شرق استان کرمان قرار دارد.

 

افضلی با اشاره به تورهای گردشگری در کرمان اظهار کرد: افزایش حضور تورهای گردشگری سازمان‌یافته در کرمان صنعت گردشگری در این خطه متحول و درآمد مناسبی نصیب فعالان و سرمایه‌گذاران در این بخش می‌شود.

 

مدیر روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در پاسخ به این سوال که با برپایی جشنواره‌های متعدد گردشگری در استان کرمان چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ گفت: بی‌شک با برپایی این قبیل جشنواره‌ها علاوه بر معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، توسعه زیرساخت‌های این مناطق سرعت بیشتری می‌گیرد و می‌توان گفت از رشد مضاعفی در زمینه اقتصادی و جغرافیایی برخوردار می‌شوند، به عنوان مثال در نخستین سال برگزاری جشنواره گل محمدی لاله‌زار، منطقه از طریق دهیاری اداره می‌شد و از حداقل امکانات برخوردار بود اما در حال حاضر به بخشداری ارتقاء یافته و به واسطه 6 دوره برگزاری جشنواره بسیاری از کاستی‌ها و نواقص در زمینه توسعه زیرساخت‌ها برطرف و منطقه به یک مکان توریستی و تفریحی تبدیل شده است.

 

وی در مورد ارزیابی همکاری مسئولان محلی در راستای برگزاری جشنواره‌ها گفت: برپایی جشنواره‌های گردشگری توانسته روحیه تعامل و همدلی تمامی دست‌اندرکاران را افزایش دهد و آن‌ها را در مسیر بهبود وضعیت منطقه به منظور ارائه بهترین خدمات و تسهیلات به گردشگران هدایت کند.

 

 

 

افضلی در مورد چگونگی انتخاب محل برگزاری جشنواره تصریح کرد: انتخاب یک منطقه به عنوان محل برگزاری جشنواره دارای پارامترهای مختلفی است که مهمترین آن برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری شاخص است که بتوان از طریق برپایی جشنواره آن قابلیت را شناساند، برای نمونه جشنواره گردشگری گل محمدی به واسطه طبیعت زیبا و رویش گل محمدی در منطقه منحصر به فرد لاله‌زار بردسیر برگزار می‌شود تا از این طریق ضمن شناساندن جاذبه‌های گردشگری آن به ایرانیان و جهانیان، قابلیت‌های اقتصادی و طبیعی منطقه به واسطه تولید گل و گلاب معرفی شود و خوشبختانه طی 6 دوره برپایی جشنواره نتایج مثبت و ماندگاری داشته است، البته میزان تعامل و همکاری فرمانداران و مسوولان محلی نیز در شکل‌گیری یک جشنواره نقش دارد.

 

وی در مورد اینکه آیا برپایی جشنواره‌های بزرگ گردشگری و حضور یک‌باره حجم انبوهی از گردشگران در یک منطقه تهدیدی برای طبیعت به شمار نمی‌آید؟ نیز گفت: اگر گردشگران به طبیعت احترام بگذارند تهدید محسوب نمی‌شود ولی در غیر این‌صورت صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کنند که مسلما هدف برگزارکنندگان جشنواره این نیست اما به منظور کاهش صدمات به اکوتوریسم، تدابیر ویژه‌ای از طریق نصب تابلوهای هشداردهنده، توزیع کیسه‌های زباله و اختصاص مکانی برای جمع‌آوری اتخاذ می‌شود، در پایان هر جشنواره با همکاری شهرداری منطقه و سازمان‌های مردم‌نهاد دوست‌دار طبیعت به پاکسازی محل پرداخته می‌شود که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته در چند سال اخیر میزان تخریب طبیعت به حداقل رسیده است.

 

افضلی با اشاره به جشنواره‌های موجود در تقویم گردشگری استان اظهار کرد: در حال حاضر جشنوراه گل محمدی لاله‌زار بردسیر، کلوت‌های شهداد، ارگ راین، خرمای بم و گردو در تقویم گردشگری استان کرمان گنجانده شده است که با برپایی جشنواره گردشگری ماهان این تعداد به 6 جشنواره می‌رسد، البته جدول زمان‌بندی برگزاری جشنواره‌ها با توجه به وضعیت آب و هوایی هر منطقه تعریف شده است به عنوان مثال جشنواره گل محمدی لاله‌زار به سبب سردسیر بودن منطقه در فصل بهار و تابستان و جشنواره کلوت‌های شهداد در فصل پائیز و زمستان برپا می‌شود.

 

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این باره به ایسنا گفت: استان کرمان از لحاظ ظرفیت‌های گردشگری هیچ فصلی تعطیل نیست چون عنصر آب و هوا و طبیعت که از اصلی‌ترین ظرفیت‌ها در بازار گردشگری است در این منطقه به بهترین شکل ممکن قابل بهره‌برداری است.

 

تجلی ادامه داد: فصل زمستان در استان کرمان، برای گردشگران فرصت خوبی جهت بازدید از مناطقی است که در فصل تابستان، معمولا درجه‌ی حرارت آن‌ها بالا و در زمستان، مناسب است.

 

وی بیابان لوت و کلوت‌های شهداد، آبشار دلفارد، بُندر دوساری عنبرآباد، تپه‌های شنی ریگان، طبیعت بکر و باغات جیرفت را از جمله مهم‌ترین نقاط گردشگری زمستانه در استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که در نقاط مختلف استان به‌ویژه در کلوت‌های شهداد وجود دارد؛ میزان ورود گردشگر به استان در فصل زمستان خوب است و باید بیشتر هم بشود. در حال حاضر بیشترین بازدید در فصل زمستان از استان کرمان مربوط به کلوت‌های شهداد است.

 

وی گفت: بیشترین میزان ورود گردشگران در فصل زمستان به نقاط گردشگری استان از جمله کلوت‌های شهداد به روزهای تعطیل و پنج‌شنبه و جمعه‌ها اختصاص دارد بطوری‌که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه حداقل حدود 150 تا 200 نفر گردشگر داخلی و خارجی از منطقه‌ی گردشگری کلوت‌های شهداد بازدید می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اعتباری که به این منطقه‌ی گردشگری اختصاص می‌یابد؛ با توجه به حجم فراوان گردشگران به این منطقه، کافی نیست و این اداره کل نمی‌تواند سرویس دهی مطلوبی در این منطقه داشته باشد.

 

معاون گردشگری اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، از فعال بودن تورهای گردشگری در استان برای بازدید از مناطق گردشگری زمستانه خبر داد و گفت: این تورها از اکنون تا عید نوروز جهت جابه‌جایی بازدیدکنندگان و گردشگران در نقاط مختلف استان از جمله بم، فهرج، ریگان، جیرفت و مناطقی که در شرق و جنوب استان وجود دارد؛ آمادگی دارند.

 

بر این اساس پتانسیل‌های خوبی در مناطق مختلفی از استان جهت جذب گردشگران ایجاد شده است تا بتوانیم از این طریق به نفع اقتصاد استان و اقتصاد کشور استفاده کنیم.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: حمایت از حضور سرمایه‌گذاران برای تبدیل فضاهای تاریخی کرمان به رستوران‌ها، هتل‌های سنتی و مراکز تفریحی صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین سود حضور مسافران زمانی حاصل می‌شود که از طریق تور و به صورت برنامه‌ریزی شده در یک منطقه حضور یابند، افزود: به همین علت تاکید ما بر راه‌اندازی تورهای گردشگری است.

 

تجلی از انجام تبلیغات و بازاریابی در بازارهای هدف گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد و ابراز کرد: میل به سفر در سبد خانوار مردم شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، مشهد و اصفهان وجود دارد.

 

تجلی با بیان اینکه تورهای گردشگری استان کرمان در نیمه دوم سال رونق بیشتری می‌یابد، تصریح کرد: آب و هوای مطلوبی در مناطق بیابانی کرمان در پاییز و زمستان حکمفرما است.

 

وی بیان کرد: تورهای گردشگری توسط آژانس‌های مسافرتی در کویر لوت و مناطق بیابانی کرمان به صورت منظم برگزار می‌شود.

 

تجلی گفت: رایزنی با آژانس‌داران بزرگ ایران و معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ورود بیشتر مسافران داخلی و خارجی به استان کرمان صورت می‌گیرد و همچنین نشست‌هایی با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، هتلداران، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و راهنمایان گردشگران برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه به سمت ترغیب بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در فضاهای تاریخی استان کرمان حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: از حضور سرمایه‌گذاران برای تبدیل فضاهای تاریخی به رستوران‌ها و هتل‌های سنتی و مراکز تفریحی حمایت و استقبال می‌کنیم.

 

تجلی با بیان اینکه محدودیت در اعتبارات دولتی سبب توقف کار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این محدودیت موجب افزایش تعامل با بخش خصوصی می‌شود.

 

 

 

به گزارش ایسنا، قابلیت‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی از فرصت‌هایی است که در هر فصل می‌تواند پایدار و ماندگار باشد، استان کرمان به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متنوع به عنوان یکی از استان‌های مستعد در زمینه برگزاری جشنواره‌های متعدد گردشگری در سطح کشور شناخته شده است.

 

این روزها فصل خوش کویر نوردی است، برای مشاهده کلوت این میراث کهن کویر در حاشیه شهداد، سفری را برنامه‌ریزی کنید....

 

گزارش از فرزانه لشکری خبرنگار ایسنا منطقه کویر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • پنجشنبه 24 بهمن 1392
  • يکشنبه 20 مرداد 1392
  • جمعه 18 مرداد 1392
  • پنجشنبه 17 مرداد 1392
  • چهارشنبه 16 مرداد 1392
  • يکشنبه 13 مرداد 1392
  • شنبه 12 مرداد 1392
  • جمعه 11 مرداد 1392
  • پنجشنبه 10 مرداد 1392
  • پنجشنبه 30 خرداد 1392
  • چهارشنبه 29 خرداد 1392
  • سه شنبه 28 خرداد 1392
  • دوشنبه 27 خرداد 1392
  • يکشنبه 26 خرداد 1392
  • شنبه 25 خرداد 1392
  • جمعه 24 خرداد 1392
  • پنجشنبه 23 خرداد 1392
  • چهارشنبه 22 خرداد 1392
  • سه شنبه 21 خرداد 1392
  • دوشنبه 20 خرداد 1392
  • يکشنبه 19 خرداد 1392
  • پنجشنبه 16 خرداد 1392
  • چهارشنبه 15 خرداد 1392
  • سه شنبه 14 خرداد 1392
  • دوشنبه 13 خرداد 1392
  • يکشنبه 12 خرداد 1392
  • شنبه 11 خرداد 1392
  • جمعه 10 خرداد 1392
  • پنجشنبه 09 خرداد 1392
  • چهارشنبه 08 خرداد 1392
  • سه شنبه 07 خرداد 1392
  • دوشنبه 16 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 28 فروردين 1392
  • دوشنبه 19 فروردين 1392
  • پنجشنبه 15 فروردين 1392
  • دوشنبه 12 فروردين 1392
  • جمعه 09 فروردين 1392
  • سه شنبه 06 فروردين 1392
  • پنجشنبه 01 فروردين 1391
  • پنجشنبه 12 بهمن 1391
  • چهارشنبه 11 بهمن 1391
  • شنبه 30 دی 1391
  • دوشنبه 11 دی 1391
  • يکشنبه 10 دی 1391
  • پنجشنبه 07 دی 1391
  • چهارشنبه 06 دی 1391
  • سه شنبه 05 دی 1391
  • چهارشنبه 29 آذر 1391
  • يکشنبه 26 آذر 1391
  • شنبه 25 آذر 1391
  • شنبه 18 آذر 1391
  • چهارشنبه 15 آذر 1391
  • دوشنبه 13 آذر 1391
  • چهارشنبه 08 آذر 1391
  • سه شنبه 07 آذر 1391
  • دوشنبه 06 آذر 1391
  • يکشنبه 05 آذر 1391
  • جمعه 03 آذر 1391
  • سه شنبه 30 آبان 1391
  • دوشنبه 29 آبان 1391
  • جمعه 26 آبان 1391
  • دوشنبه 15 آبان 1391
  • شنبه 13 آبان 1391
  • جمعه 12 آبان 1391
  • دوشنبه 08 آبان 1391
  • يکشنبه 07 آبان 1391
  • شنبه 06 آبان 1391
  • پنجشنبه 04 آبان 1391
  • چهارشنبه 03 آبان 1391
  • سه شنبه 25 مهر 1391
  • دوشنبه 20 شهريور 1391
  • چهارشنبه 01 شهريور 1391
  • دوشنبه 30 مرداد 1391
  • جمعه 27 مرداد 1391
  • سه شنبه 24 مرداد 1391
  • يکشنبه 22 مرداد 1391
  • شنبه 21 مرداد 1391
  • چهارشنبه 18 مرداد 1391
  • سه شنبه 17 مرداد 1391
  • دوشنبه 16 مرداد 1391
  • پنجشنبه 12 مرداد 1391
  • چهارشنبه 11 مرداد 1391
  • يکشنبه 08 مرداد 1391
  • جمعه 06 مرداد 1391
  • چهارشنبه 04 مرداد 1391
  • سه شنبه 03 مرداد 1391
  • دوشنبه 02 مرداد 1391
  • يکشنبه 01 مرداد 1391
  • شنبه 31 تير 1391
  • جمعه 30 تير 1391
  • پنجشنبه 11 خرداد 1391
  • دوشنبه 04 ارديبهشت 1391
  • دوشنبه 28 فروردين 1391
  • سه شنبه 22 فروردين 1391
  • سه شنبه 15 فروردين 1391
  • سه شنبه 01 فروردين 1391
  • يکشنبه 28 اسفند 1390
  • يکشنبه 21 اسفند 1390
  • يکشنبه 14 اسفند 1390
  • يکشنبه 07 اسفند 1390
  • دوشنبه 01 اسفند 1390
  • يکشنبه 30 بهمن 1390
  • يکشنبه 23 بهمن 1390
  • يکشنبه 16 بهمن 1390
  • نظرسنجی
    بیشتر به کدام موضوع بپردازیم؟
    دلیل عضو نشدن شما در سایت چیست
    نظر شما راجب نخلستان نیوز چیست
    نخلستان نیوز

    آمار سایت
  • کل مطالب : 351
  • کل نظرات : 283
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 157
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 367
  • باردید دیروز : 238
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,662
  • بازدید ماه : 1,662
  • بازدید سال : 42,839
  • بازدید کلی : 456,560
  • مقام معظم رهبری
    دانشگاههای بم
    کد متن متحرک بم شهری دانشگاهی است
    دانشگاه علوم پزشکی بم
    دانشگاه پیام نور مرکز بم
    دانشگاه آزاد اسلامی بم
    دانشگاه عالی بم
    دانشگاه فنی علی بن ابیطالب بم
    دانشگاه بین المللی علوم پزشکی ارگ جدید
    دانشگاه جامع علمی کاربردی بم
    دانشگاه علوم بهزیستی بم
    مرکز مخاطرات زمین شناختی بم
    مراکز اقامتی ستاره دار بم

    کد متن متحرک


    هتل ۴ ستاره پارسیان آزادی


    هتل ۴ ستاره ارگ جدید


    هتل ۳ ستاره ارم


    هتل ۳ ستاره کورش


    هتل ۲ ستاره جهانگردی بم


    هتل ۵ ستاره ارگ (در حال ساخت)


    مهمانپذیر ۱ ستاره جهانگرد



    صنایع خودروسازی
    کد متن متحرک


    خودروسازان بم


    گروه خودرو سازی مدیران خودرو


    گروه خودرو سازی کرمان موتور


    گروه خودروسازی راین


    ارگ دیزل


    بم خودرو


    و بیش از 20 کارخانه تولید قطعات خودرو